Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %27,4 %679 00091 %
Yle TV28,8 %8,2 %620 00084 %
Yle Teema3,4 %3,8 %480 00065 %
Yle Fem1,8 %2,1 %397 00054 %
Yle yhteensä44,8 %41,5 %693 00093 %
MTV315,4 %18,8 %641 00086 %
Sub3,4 %4,1 %471 00064 %
AVA1,5 %1,7 %360 00049 %
C More Total3,6 %2,3 %164 00022 %
MTV yhteensä23,9 %27,0 %660 00089 %
Nelonen7,7 %9,0 %596 00080 %
Jim3,1 %3,3 %427 00058 %
Liv1,4 %1,4 %369 00050 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,3 %84 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,1 %631 00085 %
TV54,0 %3,9 %438 00059 %
Kutonen2,6 %2,6 %351 00047 %
Frii1,4 %1,5 %238 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %46 0006 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %523 00071 %
STAR Channel3,8 %3,1 %420 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %37 0005 %
Muut4,3 %3,1 %271 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %701 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.