Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,5 %669 00090 %
Yle TV216,3 %9,2 %623 00084 %
Yle Teema3,2 %4,5 %482 00065 %
Yle Fem1,5 %2,1 %383 00052 %
Yle yhteensä49,4 %43,1 %694 00093 %
MTV312,7 %15,0 %645 00087 %
Sub3,0 %3,9 %475 00064 %
AVA1,5 %1,7 %333 00045 %
C More Total2,7 %2,6 %155 00021 %
MTV yhteensä19,9 %23,1 %664 00089 %
Nelonen7,8 %9,8 %585 00079 %
Jim3,1 %3,6 %435 00059 %
Liv1,5 %1,5 %427 00058 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %79 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,7 %638 00086 %
TV53,5 %3,8 %426 00057 %
Kutonen2,8 %2,9 %354 00048 %
Frii1,2 %1,6 %196 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0006 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,5 %515 00069 %
STAR Channel4,5 %4,0 %427 00058 %
Music TV0,1 %0,0 %33 0004 %
Muut4,2 %3,4 %260 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %702 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.