Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,8 %7,4 %162 00035 %
Yle TV211,9 %8,6 %201 00044 %
Yle Teema0,6 %0,9 %49 00011 %
Yle Fem0,5 %0,8 %44 00010 %
Yle yhteensä19,8 %17,7 %265 00058 %
MTV311,4 %16,0 %221 00048 %
Sub8,8 %11,7 %174 00038 %
AVA4,8 %5,8 %116 00025 %
C More Total2,5 %1,4 %32 0007 %
MTV yhteensä27,6 %34,8 %285 00062 %
Nelonen8,3 %8,9 %199 00043 %
Jim5,4 %5,0 %124 00027 %
Liv6,6 %6,7 %157 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %11 0002 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %22,7 %259 00056 %
TV55,8 %6,5 %136 00030 %
Kutonen2,1 %1,7 %78 00017 %
Frii1,6 %2,2 %46 00010 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %12 0003 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,7 %176 00038 %
STAR Channel6,0 %4,0 %131 00029 %
Music TV5,1 %3,7 %57 00012 %
Muut9,5 %6,3 %56 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %352 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.