Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 616 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %26,3 %3 648 00070 %
Yle TV215,9 %8,9 %3 630 00070 %
Yle Teema2,5 %3,6 %2 148 00041 %
Yle Fem1,6 %2,3 %1 843 00036 %
Yle yhteensä46,7 %41,2 %4 252 00082 %
MTV314,0 %16,8 %3 703 00071 %
Sub4,1 %4,7 %2 653 00051 %
AVA2,2 %2,6 %1 820 00035 %
C More Total2,4 %1,8 %662 00013 %
MTV yhteensä22,6 %26,0 %4 062 00078 %
Nelonen7,6 %9,6 %3 304 00064 %
Jim3,3 %3,8 %2 293 00044 %
Liv2,3 %2,5 %2 321 00045 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %271 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,9 %3 788 00073 %
TV53,5 %3,8 %2 186 00042 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 659 00032 %
Frii1,3 %1,5 %953 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %180 0003 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,6 %2 755 00053 %
STAR Channel4,4 %3,7 %2 208 00043 %
Music TV0,4 %0,3 %306 0006 %
Muut4,0 %3,3 %1 265 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 616 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.