Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,3 %871 00065 %
Yle TV215,0 %9,0 %894 00067 %
Yle Teema1,5 %2,0 %447 00033 %
Yle Fem1,0 %1,4 %344 00026 %
Yle yhteensä28,8 %23,7 %1 071 00080 %
MTV313,9 %15,9 %970 00072 %
Sub6,1 %7,4 %755 00056 %
AVA3,3 %3,7 %494 00037 %
C More Total2,5 %2,0 %156 00012 %
MTV yhteensä25,9 %28,9 %1 079 00081 %
Nelonen10,7 %12,7 %874 00065 %
Jim5,6 %6,3 %686 00051 %
Liv3,6 %3,8 %661 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,5 %59 0004 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %25,3 %1 036 00077 %
TV56,4 %6,8 %675 00050 %
Kutonen3,7 %3,7 %499 00037 %
Frii2,1 %1,8 %271 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %33 0002 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,7 %832 00062 %
STAR Channel6,4 %5,7 %638 00048 %
Music TV0,8 %0,6 %125 0009 %
Muut3,7 %3,0 %290 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 192 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.