Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 481 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 69 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %8,5 %162 00034 %
Yle TV213,1 %8,9 %179 00037 %
Yle Teema0,9 %1,0 %57 00012 %
Yle Fem0,7 %1,0 %46 00010 %
Yle yhteensä22,7 %19,5 %243 00051 %
MTV39,8 %11,7 %193 00040 %
Sub11,1 %15,4 %166 00035 %
AVA1,8 %1,9 %61 00013 %
C More Total7,6 %5,9 %48 00010 %
MTV yhteensä30,3 %34,9 %252 00052 %
Nelonen8,9 %11,5 %175 00036 %
Jim6,6 %6,5 %128 00027 %
Liv1,9 %2,3 %85 00018 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,5 %14 0003 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %22,1 %226 00047 %
TV54,7 %6,1 %133 00028 %
Kutonen4,0 %3,6 %84 00017 %
Frii0,8 %0,5 %30 0006 %
The Discovery Channel1,2 %0,4 %21 0004 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,7 %172 00036 %
STAR Channel10,8 %7,3 %159 00033 %
Music TV1,3 %0,7 %23 0005 %
Muut5,2 %4,9 %60 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %331 00069 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.