Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 712 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,8 %3 757 00073 %
Yle TV211,2 %8,6 %3 737 00072 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 377 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 055 00040 %
Yle yhteensä42,5 %37,8 %4 320 00083 %
MTV317,7 %22,4 %4 015 00077 %
Sub4,5 %5,0 %2 983 00058 %
AVA2,2 %2,7 %2 145 00041 %
C More Total3,1 %2,3 %816 00016 %
MTV yhteensä27,7 %32,4 %4 316 00083 %
Nelonen8,1 %10,0 %3 620 00070 %
Jim3,2 %3,4 %2 451 00047 %
Liv2,5 %2,4 %2 491 00048 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %375 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,6 %4 008 00077 %
TV53,6 %3,4 %2 346 00045 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 861 00036 %
Frii0,7 %0,6 %568 00011 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %203 0004 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %2 920 00056 %
STAR Channel3,8 %2,9 %2 288 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %335 0006 %
Muut4,2 %3,2 %1 384 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 712 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.