Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 721 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,2 %685 00092 %
Yle TV29,4 %8,0 %622 00083 %
Yle Teema2,8 %3,3 %462 00062 %
Yle Fem1,8 %2,3 %416 00056 %
Yle yhteensä41,9 %37,8 %709 00095 %
MTV320,3 %24,4 %672 00090 %
Sub3,9 %3,7 %478 00064 %
AVA3,5 %3,9 %414 00055 %
C More Total2,4 %1,5 %108 00014 %
MTV yhteensä30,1 %33,5 %691 00092 %
Nelonen9,3 %11,1 %616 00082 %
Jim2,8 %3,2 %399 00053 %
Liv3,1 %2,8 %451 00060 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %51 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,5 %658 00088 %
TV53,5 %3,0 %392 00052 %
Kutonen1,2 %1,2 %297 00040 %
Frii1,0 %1,0 %111 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0004 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,3 %480 00064 %
STAR Channel2,7 %2,4 %343 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %23 0003 %
Muut3,1 %2,4 %216 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %721 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.