Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 008 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,0 %37,2 %995 00095 %
Yle TV211,8 %9,7 %912 00087 %
Yle Teema3,1 %4,2 %718 00068 %
Yle Fem2,0 %2,6 %649 00062 %
Yle yhteensä58,8 %53,8 %1 003 00095 %
MTV318,0 %22,9 %929 00088 %
Sub2,4 %1,8 %613 00058 %
AVA1,3 %1,7 %478 00046 %
C More Total2,1 %1,4 %156 00015 %
MTV yhteensä23,8 %27,8 %954 00091 %
Nelonen5,4 %7,2 %821 00078 %
Jim1,6 %2,0 %507 00048 %
Liv1,2 %1,2 %539 00051 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %75 0007 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %11,4 %869 00083 %
TV51,6 %1,4 %442 00042 %
Kutonen0,7 %0,7 %342 00033 %
Frii0,3 %0,3 %118 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0003 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,5 %544 00052 %
STAR Channel1,7 %1,3 %391 00037 %
Music TV0,0 %0,0 %49 0005 %
Muut3,8 %3,0 %353 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 008 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.