Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,1 %3 626 00075 %
Yle TV210,7 %8,6 %3 488 00072 %
Yle Teema2,7 %3,3 %2 340 00049 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 993 00041 %
Yle yhteensä42,6 %38,0 %4 046 00084 %
MTV317,9 %22,4 %3 824 00079 %
Sub4,6 %5,0 %2 885 00060 %
AVA2,3 %2,7 %2 099 00044 %
C More Total3,1 %2,3 %758 00016 %
MTV yhteensä27,8 %32,4 %4 084 00085 %
Nelonen8,1 %10,0 %3 452 00072 %
Jim3,3 %3,4 %2 382 00049 %
Liv2,5 %2,4 %2 425 00050 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %354 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,6 %3 805 00079 %
TV53,6 %3,4 %2 278 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 807 00037 %
Frii0,7 %0,6 %558 00012 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %197 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,9 %2 817 00058 %
STAR Channel3,6 %2,9 %2 141 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %329 0007 %
Muut4,1 %3,1 %1 315 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 396 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.