Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 429 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,9 %1 365 00092 %
Yle TV210,4 %8,5 %1 256 00084 %
Yle Teema3,1 %3,7 %967 00065 %
Yle Fem1,7 %2,2 %836 00056 %
Yle yhteensä43,7 %39,2 %1 407 00094 %
MTV317,8 %22,0 %1 332 00089 %
Sub3,9 %4,2 %997 00067 %
AVA2,4 %2,7 %790 00053 %
C More Total3,1 %2,3 %284 00019 %
MTV yhteensä27,1 %31,2 %1 368 00092 %
Nelonen8,5 %10,4 %1 227 00082 %
Jim3,0 %3,3 %842 00057 %
Liv2,2 %2,0 %880 00059 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %149 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,5 %1 304 00087 %
TV53,7 %3,3 %846 00057 %
Kutonen1,9 %1,8 %673 00045 %
Frii0,8 %0,9 %233 00016 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0006 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,2 %1 011 00068 %
STAR Channel3,4 %2,8 %778 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %67 0005 %
Muut4,0 %2,9 %497 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 429 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.