Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,0 %1 745 00074 %
Yle TV211,7 %9,1 %1 686 00071 %
Yle Teema2,8 %3,5 %1 168 00049 %
Yle Fem1,4 %1,9 %971 00041 %
Yle yhteensä43,1 %38,5 %1 942 00082 %
MTV315,6 %19,7 %1 829 00078 %
Sub4,7 %5,6 %1 450 00061 %
AVA1,3 %1,6 %933 00040 %
C More Total4,2 %3,4 %452 00019 %
MTV yhteensä25,7 %30,2 %1 965 00083 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 664 00071 %
Jim3,5 %3,7 %1 211 00051 %
Liv1,5 %1,6 %1 105 00047 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %224 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %1 831 00078 %
TV53,9 %3,8 %1 179 00050 %
Kutonen2,3 %2,3 %982 00042 %
Frii0,5 %0,5 %277 00012 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %129 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 453 00062 %
STAR Channel4,3 %3,5 %1 143 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %170 0007 %
Muut5,0 %3,7 %725 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 123 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.