Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 280 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,7 %1 809 00071 %
Yle TV212,1 %9,1 %1 802 00071 %
Yle Teema2,7 %3,5 %1 187 00047 %
Yle Fem1,4 %2,0 %1 002 00039 %
Yle yhteensä43,0 %38,3 %2 071 00081 %
MTV315,5 %19,7 %1 923 00076 %
Sub4,6 %5,6 %1 499 00059 %
AVA1,3 %1,6 %952 00037 %
C More Total4,2 %3,4 %480 00019 %
MTV yhteensä25,6 %30,3 %2 080 00082 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 742 00069 %
Jim3,4 %3,6 %1 243 00049 %
Liv1,5 %1,6 %1 134 00045 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %235 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %1 927 00076 %
TV53,8 %3,8 %1 212 00048 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 009 00040 %
Frii0,5 %0,5 %282 00011 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %133 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,0 %1 502 00059 %
STAR Channel4,5 %3,5 %1 216 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %175 0007 %
Muut5,2 %3,9 %763 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 280 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.