Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,0 %1 814 00071 %
Yle TV211,9 %9,1 %1 802 00071 %
Yle Teema2,7 %3,4 %1 180 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 001 00039 %
Yle yhteensä43,0 %38,5 %2 074 00082 %
MTV315,4 %19,7 %1 922 00076 %
Sub4,6 %5,6 %1 491 00059 %
AVA1,3 %1,6 %951 00037 %
C More Total4,2 %3,3 %474 00019 %
MTV yhteensä25,5 %30,1 %2 078 00082 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 742 00069 %
Jim3,5 %3,7 %1 243 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 126 00044 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %231 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,9 %1 926 00076 %
TV53,8 %3,8 %1 211 00048 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 003 00039 %
Frii0,5 %0,6 %315 00012 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %132 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %1 503 00059 %
STAR Channel4,5 %3,5 %1 217 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %172 0007 %
Muut5,1 %3,8 %761 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.