Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %6,0 %185 00040 %
Yle TV28,5 %6,8 %222 00048 %
Yle Teema1,0 %1,1 %73 00016 %
Yle Fem0,6 %0,7 %61 00013 %
Yle yhteensä16,5 %14,7 %286 00062 %
MTV318,2 %24,6 %283 00062 %
Sub8,6 %10,3 %213 00046 %
AVA4,5 %5,1 %152 00033 %
C More Total3,0 %1,8 %45 00010 %
MTV yhteensä34,3 %41,8 %330 00072 %
Nelonen10,4 %12,1 %243 00053 %
Jim5,9 %5,1 %162 00035 %
Liv6,8 %6,3 %184 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %17 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %25,2 %301 00065 %
TV55,3 %5,4 %155 00034 %
Kutonen1,9 %1,4 %115 00025 %
Frii1,2 %1,0 %38 0008 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %13 0003 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %208 00045 %
STAR Channel5,2 %3,1 %149 00032 %
Music TV4,0 %2,3 %57 00012 %
Muut6,7 %4,9 %74 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %378 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.