Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 731 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,0 %6,6 %360 00038 %
Yle TV28,8 %7,0 %401 00043 %
Yle Teema1,0 %1,1 %134 00014 %
Yle Fem0,6 %0,6 %114 00012 %
Yle yhteensä17,3 %15,4 %538 00057 %
MTV317,9 %23,0 %514 00055 %
Sub9,7 %12,1 %409 00043 %
AVA3,3 %3,8 %225 00024 %
C More Total4,0 %2,7 %98 00010 %
MTV yhteensä34,9 %41,7 %620 00066 %
Nelonen10,0 %11,8 %441 00047 %
Jim6,4 %5,7 %297 00032 %
Liv4,8 %4,5 %279 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %33 0004 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %23,8 %547 00058 %
TV55,6 %5,7 %292 00031 %
Kutonen2,4 %2,0 %222 00024 %
Frii0,9 %0,7 %61 0006 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %31 0003 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,7 %401 00043 %
STAR Channel6,7 %4,2 %302 00032 %
Music TV2,9 %1,6 %82 0009 %
Muut6,1 %4,5 %148 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %731 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.