Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 715 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,1 %3 767 00073 %
Yle TV211,0 %8,5 %3 737 00072 %
Yle Teema2,6 %3,2 %2 365 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 048 00040 %
Yle yhteensä42,5 %37,9 %4 325 00083 %
MTV317,8 %22,4 %4 018 00078 %
Sub4,5 %5,0 %2 962 00057 %
AVA2,3 %2,7 %2 151 00042 %
C More Total3,1 %2,2 %806 00016 %
MTV yhteensä27,6 %32,3 %4 316 00083 %
Nelonen8,1 %9,9 %3 620 00070 %
Jim3,3 %3,4 %2 448 00047 %
Liv2,5 %2,4 %2 477 00048 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %367 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,5 %4 007 00077 %
TV53,6 %3,4 %2 344 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 851 00036 %
Frii0,7 %0,7 %636 00012 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %202 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %2 921 00056 %
STAR Channel3,8 %2,9 %2 290 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %332 0006 %
Muut4,2 %3,1 %1 379 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 715 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.