Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,3 %3 773 00073 %
Yle TV210,8 %8,4 %3 743 00072 %
Yle Teema2,6 %3,1 %2 346 00045 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 055 00040 %
Yle yhteensä42,3 %37,9 %4 332 00084 %
MTV317,9 %22,4 %4 031 00078 %
Sub4,4 %4,9 %2 952 00057 %
AVA2,3 %2,7 %2 163 00042 %
C More Total3,0 %2,2 %799 00015 %
MTV yhteensä27,6 %32,2 %4 324 00083 %
Nelonen8,2 %10,1 %3 645 00070 %
Jim3,3 %3,4 %2 448 00047 %
Liv2,5 %2,4 %2 471 00048 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,7 %4 021 00078 %
TV53,5 %3,4 %2 343 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 845 00036 %
Frii0,8 %0,8 %710 00014 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %204 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %2 923 00056 %
STAR Channel3,8 %2,8 %2 304 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %333 0006 %
Muut4,2 %3,1 %1 394 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 723 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.