Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 1-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %6,2 %186 00040 %
Yle TV28,4 %6,8 %223 00048 %
Yle Teema0,9 %1,1 %70 00015 %
Yle Fem0,6 %0,7 %62 00013 %
Yle yhteensä16,4 %14,7 %288 00063 %
MTV318,4 %24,8 %284 00062 %
Sub8,4 %10,0 %210 00046 %
AVA4,6 %5,3 %153 00033 %
C More Total2,9 %1,7 %44 0009 %
MTV yhteensä34,3 %41,8 %331 00072 %
Nelonen10,7 %12,6 %246 00054 %
Jim5,8 %5,0 %162 00035 %
Liv6,7 %6,0 %182 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %17 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,6 %25,4 %302 00066 %
TV55,3 %5,4 %154 00033 %
Kutonen1,9 %1,4 %113 00025 %
Frii1,3 %1,1 %42 0009 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %12 0003 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %205 00045 %
STAR Channel5,3 %3,0 %150 00033 %
Music TV3,8 %2,3 %56 00012 %
Muut6,7 %4,8 %74 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %379 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.