Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,1 %1 815 00071 %
Yle TV211,6 %9,0 %1 806 00071 %
Yle Teema2,7 %3,3 %1 171 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 004 00040 %
Yle yhteensä42,8 %38,4 %2 075 00082 %
MTV315,5 %19,7 %1 926 00076 %
Sub4,5 %5,5 %1 490 00059 %
AVA1,4 %1,6 %955 00038 %
C More Total4,1 %3,2 %469 00018 %
MTV yhteensä25,5 %30,0 %2 080 00082 %
Nelonen7,9 %9,7 %1 754 00069 %
Jim3,5 %3,7 %1 245 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 124 00044 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %235 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,2 %1 933 00076 %
TV53,8 %3,8 %1 209 00048 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 001 00039 %
Frii0,6 %0,6 %351 00014 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %134 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %1 503 00059 %
STAR Channel4,5 %3,4 %1 225 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %173 0007 %
Muut5,1 %3,8 %767 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 284 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.