Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 1-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 733 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,1 %6,8 %362 00038 %
Yle TV28,7 %7,0 %403 00043 %
Yle Teema0,9 %1,1 %130 00014 %
Yle Fem0,6 %0,7 %115 00012 %
Yle yhteensä17,3 %15,5 %540 00057 %
MTV318,0 %23,1 %517 00055 %
Sub9,5 %11,8 %406 00043 %
AVA3,3 %3,9 %227 00024 %
C More Total3,9 %2,7 %97 00010 %
MTV yhteensä34,7 %41,5 %621 00066 %
Nelonen10,3 %12,3 %449 00048 %
Jim6,4 %5,6 %297 00032 %
Liv4,7 %4,4 %277 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %34 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %24,1 %552 00059 %
TV55,4 %5,6 %291 00031 %
Kutonen2,4 %2,0 %218 00023 %
Frii0,9 %0,7 %66 0007 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %31 0003 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,7 %398 00042 %
STAR Channel6,8 %4,2 %305 00032 %
Music TV2,8 %1,6 %81 0009 %
Muut6,0 %4,4 %147 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %733 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.