Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,6 %3 788 00073 %
Yle TV210,7 %8,5 %3 761 00073 %
Yle Teema2,5 %3,1 %2 339 00045 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 063 00040 %
Yle yhteensä42,5 %38,1 %4 346 00084 %
MTV318,0 %22,6 %4 046 00078 %
Sub4,3 %4,8 %2 949 00057 %
AVA2,3 %2,7 %2 161 00042 %
C More Total3,0 %2,2 %802 00015 %
MTV yhteensä27,6 %32,2 %4 334 00084 %
Nelonen8,2 %10,0 %3 654 00071 %
Jim3,2 %3,3 %2 443 00047 %
Liv2,5 %2,4 %2 474 00048 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %370 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,5 %4 028 00078 %
TV53,5 %3,4 %2 347 00045 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 845 00036 %
Frii0,8 %0,8 %756 00015 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %205 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %2 927 00056 %
STAR Channel3,8 %2,8 %2 316 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %334 0006 %
Muut4,1 %3,1 %1 411 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 730 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.