Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 436 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,7 %37,9 %431 00096 %
Yle TV212,5 %10,2 %405 00090 %
Yle Teema3,0 %4,1 %324 00072 %
Yle Fem1,9 %2,6 %293 00065 %
Yle yhteensä59,0 %54,8 %434 00097 %
MTV315,5 %19,8 %407 00091 %
Sub1,9 %2,0 %285 00064 %
AVA0,8 %1,0 %217 00048 %
C More Total3,4 %2,5 %95 00021 %
MTV yhteensä21,7 %25,4 %419 00093 %
Nelonen5,2 %6,8 %369 00082 %
Jim1,7 %2,1 %245 00055 %
Liv0,8 %0,8 %249 00055 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %52 00011 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,3 %390 00087 %
TV51,7 %1,6 %218 00049 %
Kutonen0,9 %1,0 %183 00041 %
Frii0,3 %0,3 %79 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %29 0006 %
Warner Bros. Discovery3,2 %3,1 %272 00061 %
STAR Channel2,0 %1,5 %198 00044 %
Music TV0,1 %0,0 %29 0006 %
Muut5,1 %3,8 %189 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %436 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.