Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,7 %38,2 %999 00095 %
Yle TV210,9 %9,2 %913 00087 %
Yle Teema3,0 %4,0 %714 00068 %
Yle Fem1,9 %2,6 %648 00062 %
Yle yhteensä58,5 %53,9 %1 006 00096 %
MTV318,6 %23,4 %934 00089 %
Sub2,1 %1,7 %608 00058 %
AVA1,4 %1,7 %489 00047 %
C More Total2,0 %1,4 %157 00015 %
MTV yhteensä24,1 %28,1 %958 00091 %
Nelonen5,3 %6,8 %823 00078 %
Jim1,6 %1,9 %509 00048 %
Liv1,3 %1,2 %545 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %74 0007 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %11,1 %872 00083 %
TV51,6 %1,4 %443 00042 %
Kutonen0,7 %0,7 %345 00033 %
Frii0,4 %0,4 %162 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
Warner Bros. Discovery2,9 %2,7 %550 00052 %
STAR Channel1,6 %1,3 %403 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %47 0004 %
Muut3,8 %2,9 %363 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 011 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.