Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,6 %1 755 00074 %
Yle TV211,1 %9,0 %1 695 00072 %
Yle Teema2,7 %3,3 %1 153 00049 %
Yle Fem1,5 %1,9 %977 00041 %
Yle yhteensä43,2 %38,8 %1 949 00083 %
MTV315,6 %19,7 %1 836 00078 %
Sub4,5 %5,4 %1 445 00061 %
AVA1,4 %1,6 %938 00040 %
C More Total3,9 %3,1 %445 00019 %
MTV yhteensä25,5 %29,8 %1 968 00083 %
Nelonen7,8 %9,6 %1 682 00071 %
Jim3,5 %3,6 %1 215 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 100 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %224 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,1 %1 841 00078 %
TV53,8 %3,8 %1 180 00050 %
Kutonen2,3 %2,3 %978 00041 %
Frii0,6 %0,6 %367 00016 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %130 0005 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 456 00062 %
STAR Channel4,3 %3,4 %1 159 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %170 0007 %
Muut4,9 %3,6 %738 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 127 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.