Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 45-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 807 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %27,1 %3 954 00076 %
Yle TV210,7 %9,0 %3 966 00077 %
Yle Teema2,0 %2,5 %2 269 00044 %
Yle Fem1,6 %2,1 %2 150 00041 %
Yle yhteensä44,3 %40,7 %4 502 00087 %
MTV318,9 %23,8 %4 213 00081 %
Sub3,6 %4,1 %2 911 00056 %
AVA2,2 %2,1 %2 134 00041 %
C More Total2,4 %1,9 %836 00016 %
MTV yhteensä27,2 %31,9 %4 450 00086 %
Nelonen7,4 %8,7 %3 753 00072 %
Jim2,7 %2,6 %2 390 00046 %
Liv2,3 %2,2 %2 504 00048 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %333 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,4 %4 105 00079 %
TV53,4 %3,4 %2 394 00046 %
Kutonen1,6 %1,6 %1 854 00036 %
Frii1,3 %1,1 %1 272 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %213 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 975 00057 %
STAR Channel3,6 %2,7 %2 456 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %345 0007 %
Muut4,0 %2,9 %1 599 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 807 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.