Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 45-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,5 %3 785 00078 %
Yle TV210,2 %9,0 %3 685 00076 %
Yle Teema2,1 %2,5 %2 235 00046 %
Yle Fem1,5 %2,1 %2 072 00043 %
Yle yhteensä44,4 %41,0 %4 190 00087 %
MTV318,9 %23,7 %3 973 00082 %
Sub3,7 %4,1 %2 817 00058 %
AVA2,2 %2,1 %2 092 00043 %
C More Total2,3 %1,9 %781 00016 %
MTV yhteensä27,1 %31,7 %4 187 00087 %
Nelonen7,4 %8,6 %3 563 00074 %
Jim2,7 %2,6 %2 310 00048 %
Liv2,3 %2,2 %2 437 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %318 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,3 %3 883 00081 %
TV53,5 %3,4 %2 327 00048 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 805 00037 %
Frii1,3 %1,1 %1 248 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %205 0004 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %2 875 00060 %
STAR Channel3,4 %2,7 %2 310 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %334 0007 %
Muut3,9 %2,8 %1 530 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 468 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.