Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 45-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 715 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,5 %694 00093 %
Yle TV29,8 %8,9 %653 00088 %
Yle Teema2,6 %3,1 %503 00068 %
Yle Fem1,8 %2,5 %433 00058 %
Yle yhteensä45,1 %42,0 %713 00096 %
MTV316,4 %20,2 %668 00090 %
Sub3,6 %4,4 %531 00072 %
AVA1,4 %1,2 %392 00053 %
C More Total3,1 %3,0 %187 00025 %
MTV yhteensä24,6 %28,8 %686 00092 %
Nelonen7,0 %8,0 %619 00083 %
Jim3,0 %3,0 %461 00062 %
Liv1,5 %1,3 %443 00060 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %93 00013 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,0 %651 00088 %
TV54,4 %4,3 %466 00063 %
Kutonen2,5 %2,4 %402 00054 %
Frii1,2 %1,2 %267 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %50 0007 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,1 %548 00074 %
STAR Channel4,0 %3,3 %464 00062 %
Music TV0,1 %0,0 %53 0007 %
Muut4,1 %2,8 %317 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %715 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.