Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 713 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %28,1 %693 00093 %
Yle TV213,1 %13,6 %660 00089 %
Yle Teema3,0 %2,9 %529 00071 %
Yle Fem1,7 %2,1 %461 00062 %
Yle yhteensä48,2 %46,8 %707 00095 %
MTV314,2 %17,2 %669 00090 %
Sub3,6 %4,0 %533 00072 %
AVA1,5 %1,3 %389 00052 %
C More Total2,7 %2,1 %156 00021 %
MTV yhteensä22,0 %24,6 %685 00092 %
Nelonen6,3 %6,9 %614 00083 %
Jim2,8 %3,1 %469 00063 %
Liv1,6 %1,4 %471 00064 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %102 00014 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,4 %656 00088 %
TV53,8 %3,9 %462 00062 %
Kutonen3,1 %2,5 %383 00052 %
Frii1,0 %1,1 %288 00039 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %549 00074 %
STAR Channel3,7 %3,3 %463 00062 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0007 %
Muut4,1 %3,0 %321 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %713 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.