Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 023 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,6 %40,0 %1 016 00097 %
Yle TV211,0 %11,1 %937 00089 %
Yle Teema3,6 %4,0 %769 00073 %
Yle Fem2,0 %2,7 %704 00067 %
Yle yhteensä60,2 %57,8 %1 022 00097 %
MTV317,9 %22,4 %961 00091 %
Sub1,5 %1,2 %645 00061 %
AVA1,5 %1,2 %505 00048 %
C More Total1,8 %1,0 %161 00015 %
MTV yhteensä22,7 %25,7 %982 00093 %
Nelonen4,1 %5,1 %832 00079 %
Jim1,7 %2,0 %559 00053 %
Liv1,2 %1,0 %579 00055 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %80 0008 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,5 %891 00085 %
TV51,4 %1,3 %464 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %388 00037 %
Frii0,8 %0,7 %303 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0005 %
Warner Bros. Discovery3,4 %2,9 %584 00056 %
STAR Channel1,3 %1,0 %430 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %50 0005 %
Muut4,2 %3,1 %436 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 023 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.