Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 436 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %28,2 %1 393 00094 %
Yle TV212,3 %12,7 %1 318 00088 %
Yle Teema3,0 %2,8 %1 016 00068 %
Yle Fem1,9 %2,3 %917 00062 %
Yle yhteensä47,8 %46,1 %1 425 00096 %
MTV316,4 %19,6 %1 347 00090 %
Sub3,4 %3,6 %1 012 00068 %
AVA2,3 %2,2 %813 00055 %
C More Total2,2 %1,5 %265 00018 %
MTV yhteensä24,2 %27,0 %1 377 00092 %
Nelonen6,6 %7,3 %1 220 00082 %
Jim2,6 %2,8 %881 00059 %
Liv2,1 %1,8 %931 00063 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %143 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,3 %1 312 00088 %
TV53,5 %3,6 %873 00059 %
Kutonen2,2 %1,8 %699 00047 %
Frii1,4 %1,4 %552 00037 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %122 0008 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,0 %1 064 00071 %
STAR Channel3,2 %2,8 %859 00058 %
Music TV0,1 %0,0 %83 0006 %
Muut3,7 %2,8 %586 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 436 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.