Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,5 %15,1 %974 00073 %
Yle TV214,9 %13,9 %985 00074 %
Yle Teema1,6 %1,4 %498 00037 %
Yle Fem1,2 %1,6 %455 00034 %
Yle yhteensä32,1 %32,1 %1 139 00085 %
MTV314,9 %17,6 %1 015 00076 %
Sub5,3 %5,7 %764 00057 %
AVA2,9 %2,9 %552 00041 %
C More Total2,2 %1,6 %175 00013 %
MTV yhteensä25,4 %27,7 %1 110 00083 %
Nelonen9,2 %10,0 %932 00070 %
Jim5,3 %5,2 %711 00053 %
Liv3,8 %3,3 %694 00052 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %79 0006 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %21,6 %1 061 00079 %
TV55,2 %5,2 %693 00052 %
Kutonen3,2 %2,8 %518 00039 %
Frii1,9 %1,3 %346 00026 %
The Discovery Channel1,0 %0,6 %79 0006 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,9 %867 00065 %
STAR Channel5,7 %5,0 %709 00053 %
Music TV0,5 %0,3 %134 00010 %
Muut4,2 %3,3 %364 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.