Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 599 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,8 %16,2 %483 00074 %
Yle TV213,9 %12,6 %481 00074 %
Yle Teema1,6 %1,5 %232 00036 %
Yle Fem1,3 %1,7 %215 00033 %
Yle yhteensä31,7 %32,0 %560 00086 %
MTV317,6 %20,5 %500 00077 %
Sub4,6 %4,8 %348 00053 %
AVA4,3 %4,3 %293 00045 %
C More Total1,8 %1,3 %78 00012 %
MTV yhteensä28,3 %31,0 %544 00083 %
Nelonen8,8 %9,7 %445 00068 %
Jim4,9 %4,5 %319 00049 %
Liv5,1 %4,4 %354 00054 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %36 0006 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %21,2 %516 00079 %
TV55,0 %4,9 %310 00048 %
Kutonen2,0 %1,7 %214 00033 %
Frii3,2 %2,0 %172 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,0 %400 00061 %
STAR Channel4,5 %3,9 %307 00047 %
Music TV0,5 %0,4 %62 00010 %
Muut3,4 %2,4 %166 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %599 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.