Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,7 %1 925 00076 %
Yle TV214,6 %14,3 %1 944 00076 %
Yle Teema2,7 %2,7 %1 244 00049 %
Yle Fem1,6 %2,1 %1 121 00044 %
Yle yhteensä47,3 %45,7 %2 163 00085 %
MTV313,8 %16,9 %1 951 00077 %
Sub3,7 %4,2 %1 494 00059 %
AVA1,4 %1,2 %991 00039 %
C More Total2,8 %2,1 %421 00017 %
MTV yhteensä21,7 %24,5 %2 102 00083 %
Nelonen6,6 %7,4 %1 797 00071 %
Jim3,3 %3,6 %1 332 00052 %
Liv1,7 %1,5 %1 228 00048 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %234 0009 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,3 %1 993 00078 %
TV53,5 %3,6 %1 261 00050 %
Kutonen2,7 %2,3 %1 028 00040 %
Frii0,8 %0,8 %693 00027 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %207 0008 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,1 %1 580 00062 %
STAR Channel4,2 %3,5 %1 331 00052 %
Music TV0,3 %0,1 %197 0008 %
Muut4,9 %3,7 %875 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.