Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,9 %1 835 00078 %
Yle TV213,8 %14,1 %1 811 00077 %
Yle Teema2,7 %2,7 %1 216 00052 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 076 00046 %
Yle yhteensä47,2 %45,8 %2 018 00086 %
MTV313,9 %17,0 %1 848 00078 %
Sub3,8 %4,2 %1 452 00062 %
AVA1,4 %1,3 %967 00041 %
C More Total2,8 %2,1 %396 00017 %
MTV yhteensä22,0 %24,5 %1 980 00084 %
Nelonen6,6 %7,4 %1 705 00072 %
Jim3,3 %3,6 %1 285 00054 %
Liv1,7 %1,5 %1 192 00051 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %227 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,3 %1 877 00080 %
TV53,5 %3,6 %1 220 00052 %
Kutonen2,8 %2,3 %996 00042 %
Frii0,8 %0,8 %673 00029 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %201 0009 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,2 %1 517 00064 %
STAR Channel4,0 %3,5 %1 251 00053 %
Music TV0,3 %0,1 %191 0008 %
Muut4,6 %3,6 %833 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.