Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 45-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,6 %1 806 00077 %
Yle TV210,9 %9,2 %1 774 00075 %
Yle Teema2,3 %2,8 %1 162 00049 %
Yle Fem1,5 %2,1 %1 026 00044 %
Yle yhteensä44,5 %40,6 %2 000 00085 %
MTV316,2 %20,6 %1 882 00080 %
Sub4,2 %5,0 %1 475 00063 %
AVA1,3 %1,2 %956 00041 %
C More Total3,1 %2,8 %468 00020 %
MTV yhteensä24,8 %29,5 %1 998 00085 %
Nelonen7,3 %8,8 %1 753 00074 %
Jim3,1 %3,1 %1 227 00052 %
Liv1,6 %1,4 %1 157 00049 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %212 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,7 %1 886 00080 %
TV53,9 %4,0 %1 231 00052 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 021 00043 %
Frii0,9 %0,8 %618 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %134 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %1 491 00063 %
STAR Channel4,2 %3,3 %1 249 00053 %
Music TV0,4 %0,1 %184 0008 %
Muut4,7 %3,4 %833 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 148 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.