Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 45-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,9 %1 400 00094 %
Yle TV29,4 %8,8 %1 312 00088 %
Yle Teema2,4 %2,8 %946 00063 %
Yle Fem1,8 %2,4 %870 00058 %
Yle yhteensä45,0 %41,9 %1 437 00096 %
MTV318,7 %23,0 %1 363 00091 %
Sub3,4 %3,8 %1 001 00067 %
AVA2,3 %2,3 %819 00055 %
C More Total2,4 %2,1 %293 00020 %
MTV yhteensä26,8 %31,1 %1 396 00094 %
Nelonen7,1 %8,1 %1 234 00083 %
Jim2,6 %2,6 %842 00056 %
Liv2,2 %2,1 %890 00060 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %127 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %14,8 %1 307 00088 %
TV53,8 %3,6 %868 00058 %
Kutonen1,9 %1,8 %709 00048 %
Frii1,3 %1,3 %510 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0005 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,9 %1 054 00071 %
STAR Channel3,4 %2,8 %846 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %81 0005 %
Muut3,6 %2,5 %576 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 447 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.