Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,0 %1 360 00091 %
Yle TV27,1 %6,9 %1 243 00083 %
Yle Teema2,7 %2,7 %905 00061 %
Yle Fem1,8 %2,4 %863 00058 %
Yle yhteensä42,5 %39,0 %1 408 00095 %
MTV317,6 %21,6 %1 330 00089 %
Sub3,4 %3,6 %980 00066 %
AVA2,7 %2,9 %816 00055 %
C More Total2,6 %2,1 %270 00018 %
MTV yhteensä26,3 %30,1 %1 370 00092 %
Nelonen9,6 %11,4 %1 248 00084 %
Jim3,1 %2,9 %844 00057 %
Liv2,4 %2,2 %861 00058 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,0 %175 00012 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,0 %1 308 00088 %
TV53,6 %3,4 %814 00055 %
Kutonen1,9 %1,8 %685 00046 %
Frii1,3 %1,2 %515 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0006 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,7 %1 021 00069 %
STAR Channel3,1 %2,5 %805 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %86 0006 %
Muut3,7 %2,6 %560 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 434 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.