Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,7 %1 927 00078 %
Yle TV27,1 %6,8 %1 818 00074 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 077 00044 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 053 00043 %
Yle yhteensä40,9 %37,7 %2 151 00087 %
MTV321,4 %25,3 %2 050 00083 %
Sub3,2 %3,3 %1 343 00055 %
AVA3,7 %3,9 %1 247 00051 %
C More Total1,5 %1,0 %277 00011 %
MTV yhteensä29,8 %33,5 %2 164 00088 %
Nelonen9,6 %11,5 %1 893 00077 %
Jim3,0 %2,8 %1 136 00046 %
Liv3,2 %2,9 %1 268 00051 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %141 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %18,8 %2 035 00083 %
TV53,2 %3,0 %1 090 00044 %
Kutonen1,2 %1,1 %793 00032 %
Frii1,6 %1,3 %640 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0003 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,4 %1 371 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 042 00042 %
Music TV0,4 %0,3 %150 0006 %
Muut3,2 %2,4 %661 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 311 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.