Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,4 %465 00071 %
Yle TV28,7 %7,3 %472 00072 %
Yle Teema1,2 %1,2 %211 00032 %
Yle Fem1,1 %1,3 %183 00028 %
Yle yhteensä22,0 %20,1 %553 00085 %
MTV320,2 %22,9 %538 00082 %
Sub5,7 %6,1 %384 00059 %
AVA4,9 %5,5 %340 00052 %
C More Total2,0 %1,5 %76 00012 %
MTV yhteensä32,8 %36,1 %581 00089 %
Nelonen15,1 %18,3 %522 00080 %
Jim5,5 %5,0 %327 00050 %
Liv4,5 %4,0 %349 00054 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %49 0008 %
Nelonen Media yhteensä27,6 %30,0 %559 00086 %
TV55,3 %4,9 %324 00050 %
Kutonen2,0 %1,7 %230 00035 %
Frii2,8 %1,6 %180 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %20 0003 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,4 %404 00062 %
STAR Channel3,7 %2,8 %310 00048 %
Music TV0,8 %0,5 %59 0009 %
Muut2,9 %2,0 %146 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %613 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.