Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,5 %930 00069 %
Yle TV29,7 %8,1 %959 00072 %
Yle Teema1,3 %1,3 %448 00033 %
Yle Fem1,0 %1,3 %401 00030 %
Yle yhteensä23,6 %21,1 %1 117 00083 %
MTV317,9 %21,3 %1 088 00081 %
Sub6,3 %6,9 %815 00061 %
AVA3,5 %4,0 %634 00047 %
C More Total2,9 %2,1 %177 00013 %
MTV yhteensä30,6 %34,3 %1 164 00087 %
Nelonen14,5 %17,4 %1 059 00079 %
Jim5,6 %5,0 %715 00053 %
Liv3,4 %3,0 %675 00050 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,9 %113 0008 %
Nelonen Media yhteensä26,4 %28,8 %1 126 00084 %
TV55,4 %5,2 %693 00052 %
Kutonen2,7 %2,5 %529 00039 %
Frii1,8 %1,1 %347 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %47 0004 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,1 %856 00064 %
STAR Channel4,8 %3,7 %692 00052 %
Music TV0,6 %0,4 %119 0009 %
Muut3,6 %2,7 %335 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.