Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,6 %40,6 %575 00096 %
Yle TV26,3 %6,7 %497 00083 %
Yle Teema2,6 %3,0 %383 00064 %
Yle Fem1,8 %2,3 %363 00060 %
Yle yhteensä55,3 %52,5 %580 00096 %
MTV323,2 %27,6 %536 00089 %
Sub1,4 %1,1 %310 00052 %
AVA2,6 %2,1 %294 00049 %
C More Total0,8 %0,4 %59 00010 %
MTV yhteensä28,0 %31,3 %547 00091 %
Nelonen5,5 %6,4 %464 00077 %
Jim1,4 %1,5 %253 00042 %
Liv1,9 %1,7 %298 00049 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %25 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,4 %493 00082 %
TV51,6 %1,4 %232 00039 %
Kutonen0,5 %0,5 %165 00027 %
Frii1,0 %0,9 %144 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
Warner Bros. Discovery3,2 %2,8 %288 00048 %
STAR Channel1,1 %1,0 %219 00036 %
Music TV0,0 %0,0 %14 0002 %
Muut2,8 %2,1 %192 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %582 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.