Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 474 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %26,3 %1 998 00076 %
Yle TV27,7 %6,8 %1 959 00074 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 093 00041 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 081 00041 %
Yle yhteensä40,7 %37,3 %2 302 00087 %
MTV321,2 %25,4 %2 169 00082 %
Sub3,2 %3,4 %1 393 00053 %
AVA3,6 %3,8 %1 273 00048 %
C More Total1,7 %1,1 %312 00012 %
MTV yhteensä29,8 %33,7 %2 294 00087 %
Nelonen9,6 %11,7 %1 993 00075 %
Jim3,0 %2,8 %1 180 00045 %
Liv3,1 %2,9 %1 309 00050 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %148 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,0 %2 148 00081 %
TV53,2 %3,0 %1 134 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %814 00031 %
Frii1,6 %1,3 %651 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0003 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,4 %1 427 00054 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 123 00043 %
Music TV0,4 %0,2 %157 0006 %
Muut3,3 %2,5 %691 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 474 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.