Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 585 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,0 %41,0 %579 00096 %
Yle TV29,2 %9,1 %523 00087 %
Yle Teema3,6 %4,1 %423 00070 %
Yle Fem2,0 %2,7 %390 00065 %
Yle yhteensä59,9 %56,9 %584 00097 %
MTV320,6 %25,4 %547 00091 %
Sub1,4 %0,9 %340 00057 %
AVA2,0 %1,4 %276 00046 %
C More Total0,9 %0,4 %70 00012 %
MTV yhteensä24,9 %28,1 %558 00093 %
Nelonen4,0 %5,1 %452 00075 %
Jim1,6 %1,8 %289 00048 %
Liv1,4 %1,2 %306 00051 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %23 0004 %
Nelonen Media yhteensä7,8 %9,0 %487 00081 %
TV51,4 %1,2 %229 00038 %
Kutonen0,5 %0,5 %181 00030 %
Frii1,0 %0,9 %145 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
Warner Bros. Discovery3,0 %2,6 %290 00048 %
STAR Channel1,0 %0,8 %217 00036 %
Music TV0,0 %0,0 %17 0003 %
Muut3,4 %2,5 %212 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %585 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.