Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 439 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,0 %38,7 %437 00097 %
Yle TV213,2 %13,7 %414 00092 %
Yle Teema3,5 %4,0 %345 00077 %
Yle Fem2,0 %2,6 %313 00070 %
Yle yhteensä60,7 %59,0 %438 00098 %
MTV314,6 %18,3 %414 00092 %
Sub1,7 %1,6 %304 00068 %
AVA0,9 %0,9 %229 00051 %
C More Total2,8 %1,8 %91 00020 %
MTV yhteensä20,1 %22,6 %424 00094 %
Nelonen4,2 %5,0 %381 00085 %
Jim1,9 %2,3 %270 00060 %
Liv1,0 %0,9 %273 00061 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %57 00013 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,1 %404 00090 %
TV51,4 %1,4 %234 00052 %
Kutonen1,4 %1,1 %207 00046 %
Frii0,6 %0,5 %158 00035 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %40 0009 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,2 %294 00065 %
STAR Channel1,6 %1,2 %213 00048 %
Music TV0,1 %0,0 %32 0007 %
Muut5,1 %3,9 %224 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %439 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.