Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 748 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %12,9 %453 00048 %
Yle TV216,0 %15,5 %484 00051 %
Yle Teema1,2 %0,9 %155 00017 %
Yle Fem0,8 %1,0 %144 00015 %
Yle yhteensä29,3 %30,3 %614 00065 %
MTV314,1 %18,2 %516 00055 %
Sub6,2 %7,7 %364 00039 %
AVA2,9 %2,7 %225 00024 %
C More Total3,5 %2,5 %96 00010 %
MTV yhteensä26,7 %31,2 %620 00066 %
Nelonen9,9 %10,9 %439 00047 %
Jim4,3 %3,8 %283 00030 %
Liv3,5 %2,7 %257 00027 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,0 %40 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %20,1 %547 00058 %
TV54,7 %5,1 %273 00029 %
Kutonen2,0 %1,5 %184 00020 %
Frii1,8 %1,2 %124 00013 %
The Discovery Channel1,0 %0,5 %48 0005 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,2 %394 00042 %
STAR Channel6,2 %4,6 %318 00034 %
Music TV2,3 %1,4 %82 0009 %
Muut5,8 %4,3 %170 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %748 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.