Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %29,7 %2 002 00081 %
Yle TV211,4 %11,2 %1 913 00078 %
Yle Teema2,8 %2,9 %1 223 00050 %
Yle Fem1,8 %2,4 %1 143 00046 %
Yle yhteensä47,9 %46,1 %2 183 00089 %
MTV319,0 %22,9 %1 990 00081 %
Sub2,9 %2,9 %1 334 00054 %
AVA3,0 %2,7 %1 128 00046 %
C More Total1,5 %0,8 %300 00012 %
MTV yhteensä26,3 %29,3 %2 110 00086 %
Nelonen6,4 %7,4 %1 719 00070 %
Jim2,6 %2,7 %1 150 00047 %
Liv2,8 %2,3 %1 269 00052 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %115 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,0 %1 935 00079 %
TV52,9 %2,9 %1 083 00044 %
Kutonen1,1 %1,0 %794 00032 %
Frii1,9 %1,4 %651 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %99 0004 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,5 %1 392 00057 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 066 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %158 0006 %
Muut3,6 %2,7 %724 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 287 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.