Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %14,1 %239 00052 %
Yle TV216,4 %15,2 %251 00054 %
Yle Teema1,3 %1,2 %80 00017 %
Yle Fem1,0 %1,2 %82 00018 %
Yle yhteensä30,5 %31,7 %320 00070 %
MTV314,8 %20,1 %265 00058 %
Sub4,7 %5,9 %166 00036 %
AVA3,9 %3,6 %135 00029 %
C More Total2,9 %1,5 %43 0009 %
MTV yhteensä26,3 %31,1 %315 00068 %
Nelonen10,1 %11,5 %216 00047 %
Jim3,3 %3,0 %130 00028 %
Liv4,6 %3,7 %149 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %15 0003 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %19,8 %276 00060 %
TV54,1 %4,8 %132 00029 %
Kutonen1,5 %0,8 %82 00018 %
Frii2,7 %1,7 %70 00015 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %16 0004 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,6 %186 00041 %
STAR Channel4,7 %2,9 %147 00032 %
Music TV3,1 %2,1 %50 00011 %
Muut7,1 %4,8 %80 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %379 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.