Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 49-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %28,2 %701 00094 %
Yle TV211,4 %11,7 %658 00088 %
Yle Teema2,9 %2,8 %487 00065 %
Yle Fem2,1 %2,6 %456 00061 %
Yle yhteensä47,4 %45,3 %718 00096 %
MTV318,8 %22,1 %677 00091 %
Sub3,2 %3,3 %479 00064 %
AVA3,1 %3,1 %424 00057 %
C More Total1,6 %0,9 %109 00015 %
MTV yhteensä26,8 %29,3 %692 00093 %
Nelonen6,9 %7,8 %605 00081 %
Jim2,3 %2,5 %411 00055 %
Liv2,8 %2,2 %460 00062 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %41 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,1 %656 00088 %
TV53,2 %3,2 %412 00055 %
Kutonen1,2 %1,1 %316 00042 %
Frii1,8 %1,7 %264 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0006 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %515 00069 %
STAR Channel2,6 %2,4 %396 00053 %
Music TV0,0 %0,0 %29 0004 %
Muut3,2 %2,7 %266 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.