Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 740 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 726 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,9 %705 00095 %
Yle TV212,7 %11,7 %654 00088 %
Yle Teema3,4 %3,9 %526 00071 %
Yle Fem1,5 %1,7 %423 00057 %
Yle yhteensä46,3 %42,2 %720 00097 %
MTV317,5 %21,6 %675 00091 %
Sub2,6 %2,9 %478 00065 %
AVA2,9 %2,9 %419 00057 %
C More Total1,9 %0,8 %101 00014 %
MTV yhteensä24,9 %28,2 %693 00094 %
Nelonen10,0 %12,1 %631 00085 %
Jim2,3 %2,4 %411 00056 %
Liv2,8 %2,3 %467 00063 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %50 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,3 %665 00090 %
TV53,2 %3,3 %412 00056 %
Kutonen1,2 %1,3 %321 00043 %
Frii1,7 %1,6 %261 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %47 0006 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,3 %513 00069 %
STAR Channel2,5 %2,4 %388 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %33 0004 %
Muut3,4 %2,6 %258 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %726 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.